Niewątpliwie jednym z bardzo ciekawych motocykli w naszej flocie jest Harley Davidson Sport Glide. To połączenie dynamiki z doskonałymi możliwościami turystycznymi.

Niezwykle ciekawym faktem jest kwestia przedniej owiewki. Nie jest ona zamocowana na stałe i bez problemu możesz ją ściągnąć. Wystarczy zwolnić dwa zaczepy, znajdujące się na lagach. Dokładnie tak samo jest z tylnymi sakwami. Dzięki takim rozwiązaniom jesteś w stanie zmienić totalnie wygląd oraz charakterystykę motocykla z porządnego turysty, na nieco bardzo miejski sprzęt. W mieście owiewka będzie Ci tylko przeszkadzać. Poza tym w trakcie jazdy w ciepłym hiszpańskim klimacie dobrze jest czuć ciepłe powiewy powietrza.

Piec. kwestia kluczowa

Silnik, który wylądował w ramie tego motocykla do następca kultowego TwinCama. Jego pojemność urosła ze “103” do “107”, wynosi ona teraz 1745 ccm i dysponuje mocą na poziomie 90 KM. Silnik według zapewnień producenta oferuje o 11% lepsze przyspieszenie od poprzedniego modelu. Jak widzicie Sport Glide pełną gębą! Całość doskonale współgra z pięknymi wydechami, które zakończone są czarnymi końcówkami.

Poza tym, totalną nowością w jednostkach napędowych HD jest fakt, że silnik ma czterozaworowe głowice. Do tej pory to rozwiązanie było stosowane tylko w modelach przeznaczonych do wyścigów. Brzmi przełomowo, prawda?

Nasz Sport Glide wyposażony jest w siedzenie pasażera oraz oparcie dla zwiększenia wygody w trakcie jazdy. Z tyłu znajdziesz bagażnik. Poza tym ukłonem w stronę podróży są kufry. Całość można naprawdę solidnie załadować i pojechać we wspaniałą podróż!

Rodzina Softail

Sport Glie to motocykl należący do rodziny jednośladów skupionych wokół nazwy Softail. Co to oznacza? To motocykle, które zostały zbudowane na bazie tzw. sztywnej ramy. To rozwiązanie brylowało w latach 40. Obecnie, w związku ze staraniami producenta o jak największy komfort oraz oczywiście bezpieczeństwo, tylny wahacz wyposażony jest w amortyzator. Ten z kolei schowany jest bardzo sprytnie za siedziskiem. Całość wygląda oldschoolowo i naprawdę stylowo. Poza tym producent nie szczędził na jakości wykonania samego zawieszenia. Z tyłu znajdziemy regulację wstępnego napięcia sprężyny. Usztywnienie pracy tylnego zawieszenia zajmuje tylko chwilę. Dzięki temu szybko zmienisz charakterystykę motocykla